niedziela, 14 czerwca 2020

Kolej Warszawsko-Wiedeńska

Dziś uczestniczyłem w uroczystościach 175 rocznicy uruchomienia Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej.

Karta potwierdzająca łączność ze stacją
SP0KWW
wydaną z okazji
150 lat KOLEI WARSZAWSKO-WIEDEŃSKIEJ
Grodziski Klub Krótkofalowców zorganizował okolicznościową radiostację, pracującą z okazji 150 rocznicy otwarcia pierwszego odcinka linii kolejowej na terenie Królestwa Polskiego z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego.
Trudno uwierzyć, że upłynęło już 25 lat od czasu, kiedy wszyscy członkowie Klubu, w tym i ja,  w wyznaczonych godzinach zdobywaliśmy łączności spod znaku okolicznościowego SP0KWW. 
Karty QSL potwierdzające łączności rozsyłane są za pośrednictwem biur QSL lub, dla krótkofalowców, którzy nie są członkami Polskiego Związku Krótkofalowców, bezpośrednio drogą pocztową. Będąc na dworcu kolejowym w Grodzisku Mazowieckim, w kiosku, wypatrzyłem okolicznościowe znaczki przyklejone do kopert z okolicznościowym stemplem pocztowym "150 LAT KOLEI NA ZIEMIACH POLSKICH 1845-1995". Bardzo się ucieszyłem; otrzymanie okolicznościowej karty QSL w tak pięknej kopercie dodatkowo podnosiło wartość całej imprezy. Panią w kiosku poprosiłem o wszystkie tzw. "całostki", było ich 49 szt. W Klubie Krótkofalowców SP5PMU wszyscy ucieszyli się z mojego zakupu. Radość nie trwała długo. Po dwóch dniach, od portiera w moim zakładzie pracy, otrzymałem telefon, że poszukuje mnie pani ze stacyjnego  kiosku. Pani ekspedientka była bardzo zdenerwowana; okazało się, że koperty ze znaczkami i stemplem okolicznościowym przygotowane były dla specjalnych gości obchodów 150 rocznicy i Ona bardzo mnie prosi aby mogła je ode mnie odkupić, ponieważ nie powinna udostępniać ich do sprzedaży. Zaadresowałem i wysłałem do tej pory tylko dwie koperty. Pozostało mi 47 sztuk - spełniłem prośbę kobiety -  nie pozostawiłem sobie na pamiątkę nawet jednej sztuki. Swoją drogą, jak mnie ta kobieta odnalazła ?! 


W 175 rocznicę uruchomienia kolei miałem przyjemność wysłuchać przemówienia Pana Burmistrza Benedykcińskiego, wsłuchać się w dźwięki orkiestry dętej w Parku Skarbków i obserwować składania wieńców pod pomnikiem Kolejarza przed Dworcem Kolejowym w Grodzisku Mazowieckim. 

Uroczystości związane ze 175 rocznicą uruchomienia Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej.

Po złożeniu kwiatów pod pomnikiem.             

Tablice z zebranymi informacjami o uruchomionym odcinku Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej

Czterostronicowy, formatu A-3,  GONIEC GRODZISKI rozdawany podczas 175 rocznicy.
Brakowało mi akcentu krótkofalarskiego - jest w tym trochę mojej winy, chyba lenistwo a może obawa przed koronawirusem ?!

1 komentarz: