sobota, 3 listopada 2018

Bezprzewodowa centrala alarmowa ELMES

Bezprzewodowa centrala alarmowa ELMES CB32 współpracowała z modułem GSM. Dzięki takiej współpracy mieliśmy pełną, zdalną kontrolę centrali poprzez telefon. Przychodzące SMS'y precyzyjnie informowały, która strefa została naruszona, kiedy i przez kogo centrala została uzbrojona, przez kogo i kiedy rozbrojona itp. 

W chwili, kiedy ELMES podjął produkcję centrali CB32G (z wbudowanym modułem GSM) zaprzestano produkcji modułu GSM (w wersji zwanej "pierwszym").  Podjęto produkcję zupełnie nowych modułów: GSM2 a następnie GSM2000.
W jakimś momencie musiałem podłączyć "starą" centralę CB32 z modułem GSM2000.
Ponieważ zajęło mi to trochę czasu postanowiłem podzielić się  z czytelnikami bloga jak to zrobić.
Dzięki temu może kilka starych ale w pełni sprawnych central odłożonych na półkę na nowo odżyje.
W kilkuletnią centralę wgrałem firmwaer 4.02.
Do modułu GSM200 wgrałem firmware 2.32.

Sposób podłączenia CB2000 do centrali CB32.
Zastosowałem rezystory 1 kOhm i 47 kOhm.
Podpiąłem dwa wyjścia: OUT1 i OUT2.

Wersja oprogramowania KONFIGURATOR GSM.

Podpięcie kabla programującego pod port w tym wypadku COM16.

Diagnostyka podpiętych "kabelków".

Zredagowanie treści wysyłanych SMS'ów.

Wprowadzenie numerów telefonów, pod które będą wysyłane komunikaty.
Numery telefonów należy poprzedzić +48 XXX XXX XXX.
Jednocześnie proszę o podpowiedź, jak skonfigurować centralę CB32, aby móc ją uzbroić i rozbroić zdalnie poprzez telefon.

2 komentarze: