sobota, 5 lutego 2022

YAESU FT818 + FT817 COMMANDER

 Poszukując programu do sterowania transceiver'em Yaesu FT-818 odnalazłem bezpłatny program napisany 19 lat temu przez Simon Brown - HB9DRV. Program podczas uruchomienia wykrywa port komunikacyjny CAT i w sposób automatyczny dokonuje konfiguracji. Do sprzęgnięcia mojego TRX'a z PC'tem użyłem kabla CAT  USB w/g SP3NYR. W menu TRX'a w pozycji 14 spokojnie można ustawić CAT RATE na 38.400. Program uruchomiłem pod systemem operacyjnym WIN-7 w trybie 64 bit. Wszystkie funkcję działają bezbłędnie; zmiana pasma, zmiana modulacji, amina mocy, clarifier ..... Program umożliwia w prosty sposób zarządzanie pamięcią TRX'a, oraz skanowanie pasm. Bardzo przydatna jest opcja FINE TUNING. Pozytywnie zaskoczyła mnie OldSchool'owa szata graficzna programu z możliwością zmiany kolorów.

Program nie rozpoznaje rozszerzenia pasm w TRX'ie.

Poniżej przedstawiam kilka zrzutów ekranu testowanego przeze mnie programu FT-817 COMMANDER.

FT-817 COMMANDER

FT-817 COMMANDER pasma HF.



FT-817 COMMANDER funkcja FINE TUNIBNG.

FT-817 COMMANDER w białej szacie graficznej.

1 komentarz: