niedziela, 3 lipca 2022

Winlink Global Radio Email & sternik SP5QWJ

Każdemu żeglarzowi chodzą po głowie marzenia o dalekich podróżach po morzach i oceanach.
Mam dwa patenty:
                               Jachtowego Sternika Morskiego,    Motorowodnego Sternika Morskiego.


Egzamin na pierwszy patent sternika motorowodnego zdałem już w 1974 roku będąc członkiem sekcji motorowodnej Klubu STAL-FSO w Warszawie. 

Stopień żeglarza zdobyłem dopiero w 2003 roku czyli w 27 lat po stopniu sternika motorowodnego. Jak tylko odnajdę ten najstarszy patent to nie omieszkam jego skanu zamieścić w blogu.

W rok później zostałem marynarzem !

W roku 2022 zrobiłem kurs Radiooperatora SRC.

Uczestniczyłem już nie tylko w pływaniu po Wielkich Jeziorach Mazurskich ale również po Adriatyku, po Morzu Śródziemnym, po Oceanie Atlantyckim. Najdalej na południe pływałem w Kanale Beagle, najdalej na północ pływałem w Morzu Norweskim. Pokonałem Kanał Koryncki. Bałtyk zwiedzałem jedynie promowo na odcinkach: Świnoujście - Ystad, Ystad - Kopenhaga, Kopenhaga - Goteborg a dokładnie Helsinger - Helsingborg, Turku - Sztokholm, Sztokholm - Świnoujście, Ryga - Sztokholm, Sztokholm - Ryga, zaliczyłem kilka przepraw statkiem na skróty przez fiordy norweskie.

Największy żaglowiec jakim płynąłem to POGORIA; miałem przyjemność płynąć w grudniu po Morzu Śródziemnym, kiedy było rozwinięte 1.000 m2 żagli !!! 

Jako krótkofalowiec żeglarz zacząłem zastanawiać się nad możliwościami wymiany informacji pomiędzy jednostką pływającą a rodziną na lądzie.

Rozwiązanie takie zostało już  zrealizowane i sfinansowane przez licencjonowanych krótkofalowców. Utworzona sieć łączności występuje pod nazwą WINLINK Global Radio Email jest zupełnie niezależna od światowej sieci internetu. Sieć WINLINK stanowi ponad tysiąc amatorskich stacji radiowych.  


WINLINK Global Radio Email jest od 1999 roku partnerem Boat Watch.



1 komentarz:

  1. Brawo Sławuś! Gratuluję wszystkich osiągnięć! Szwagierka z Madery

    OdpowiedzUsuń